kwietnia 21, 2017

Quinoa z pieczonym bakłażanem i topinamburem


Quinoa to inaczej komosa ryżowa, która uprawiana była już 6 000 lat temu. Starożytni Inkowie szczególnie polecali ją kobietom w ciąży oraz matkom karmiącym;)

Składniki na 2 porcje:
-pół szklanki komosy mieszanej
-szklanka wody
-1 mały bakłażan
-4 kawałki topinamburu
-2 łyżki natki pietruszki
-1 ząbek czosnku
-sól,pieprz
-oliwa z oliwek z oregano

Wykonanie:Komosę płuczemy przed gotowaniem. Zalewamy wodą i gotujemy ok. 15min pod przykryciem,aż wchłonie całą wodę. Pokrojony w kostkę bakłażan  i obrany topinambur pieczemy ok.10min (rozgrzany piekarnik 180st.termoobieg). Gotową komosę mieszamy z topinamburem i bakłażanem. Dodajemy wyciśnięty czosnek, pietruszkę, przyprawiamy solą, pieprzem i polewamy oliwą.

Pyszna przekąska gotowa;) No i samo zdrowie!
Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 KukMama , Blogger